mandag 4. januar 2010

Boikott oppdrettslaks


Jeg har ikke mange prinsipper. Men jeg har bestemt meg for å aldri mer spise oppdrettslaks. Ikke det at jeg tror min lille protest vil påvirke oppdrettsnæring og politikere. Men jeg synes det er viktig å markere avsky mot en hensynsløs næring, med et betydelig ansvar for villakskrisen, og de folkevalgtes unnfallenhet. Historien kommer til å dømme oss hardt. Jeg oppfordrer dere alle til å bli med på boikotten.

I'm not a man of principles. But I've decided to never eat farmed salmon again. Not that I believe my little protest will influence the Norwegian farming industry or the politicians. But I feel it's important to take a stand against a ruthless industry, with a major responsibility for the wild salmon crisis, and the compliance of our politicians. History will judge us hard. I urge you all to join the boycott.

Morten

2 kommentarer:

  1. Det var en tøff start på det nye året. Enig i prinsippet, men det vil vel si det samme som en må slutte å spise laks da..

    SvarSlett
  2. Ikke nødvendigvis. Man kan jo kjøpe villaks, noen fisker naturligvis selv, mens andre kanskje er så heldige å få et stykke villaks av venner/familie/naboer i ny og ne. For min del skal jeg nok uansett klare å leve uten middager og snitter med oppdrettslaks i framtida.

    SvarSlett